Pacjent ma prawo do:
- Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
- Informacji o swoim stanie zdrowia;
- Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z Pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia;
- Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
- Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych;
- Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
- Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
- Opieki duszpasterskiej i przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
W razie pytań, prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta
Adres korespondencyjny
Ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa
Bezpłatna infolinia
800 190 590
to bezpłatny ogólnopolski numer infolinii, na który mogą zadzwonić wszyscy którzy chcą uzyskać szybką, kompleksową i przejrzystą informację dotyczącą praw Pacjenta oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Czynna w dni robocze
w godzinach 08:00-18.00
+22 688 05 00 numer stacjonarny dla połączeń z zagranicy oraz dla osób, które mają zablokowane połączenia z numeru 800 xxx xxx. Koszt połączenia wg taryfy operatora.
Strona internetowa
www.bpp.gov.pl
Prawa Pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.